Unia Europejska

Blog

Pierwsza gra generująca sygnał wideo – Spacewar!


2 minuty czytania

Jej twórcą był ambitny i niesamowicie kreatywny student – Steve Russell, który tak bardzo zainspirował się grą Tennis for Two, że postanowił wziąć się hardo do roboty i stworzyć coś, co zmieni oblicze raczkującego gamingu.

 Eskalacja zimnej wojny natchnęła go kolejną, potężną dawką weny i tak oto w jego głowie powstał prototyp Spacewar! – strzelanki rodem z science fiction, w której dwóch graczy rywalizowało ze sobą w swoich kosmicznych statkach.

 Swoją produkcję przełożył na komputer PDP-1, będącym w istocie jednym z pierwszych minikomputerów w historii.

 Po hucznej premierze (w 1961 roku), gra nie zwalniała tempa. Spacewar! zdobywał coraz większą popularność, co siłą rzeczy skłoniło twórcę do rozbudowy swojego dzieła.

 Wkrótce w grze pojawiło się m.in. gwiaździste tło, system punktacji, nieco podrasowana grafika i prawdziwy ewenement, czyli skok w nadprzestrzeń, pozwalający naszemu statkowi znienacka znikać i pojawiać się w losowym miejscu na mapie rozgrywki.

 Niestety, ambitny Russell nie zarobił zbyt wiele na swojej perełce. Powodem był koszmarnie drogi sprzęt, na który gra została stworzona, czyli wspomniany PDP-1.

Jeden egzemplarz tego żelastwa kosztował 120 tysięcy dolarów (dzisiaj ponad 900 tysięcy dolarów!). Poza tym, firma wyprodukowała zaledwie kilkadziesiąt egzemplarzy swojego komputera, przez co o jakimkolwiek rozwoju gry nie mogło być mowy.

 Russell został uhonorowany za swój wkład w rozwój gamingu dopiero w 2013 roku na Game Developers Choice Awards, mając już 76 lat.

Pamiętajcie, że też możecie nauczyć się tworzyć własne gry! O tym, jak to zrobić dowiecie się z naszych kursów programowania. :)

Sprawdź nasze kursy programowania


Poprzedni Następny

Ocena użytkowników: 5 / 5

Oceń artykuł

Obóz programowania dla dzieci
Blog

Obozy programistyczne dla dzieci z Gigantami – nauka, sport, zabawa i relacje!

Wakacyjny czy zimowy wypoczynek jednocześnie produktywny, aktywny i przyjemny? Na obozie z Gigantami Programowania to standard! Tu każdy...

Czytaj więcej
Jak pomóc dziecku w nauce matematyki?
Blog

Jak pomóc dziecku w nauce matematyki?

„Zrozumieć dziecko, aby być przez niego zrozumianym”. D. Zaremba, doktor nauk matematycznych i autorka książki „Jak tłumaczyć dzieciom...

Czytaj więcej

Zaprogramuj swoją przyszłość już dziś!

Zapisz się na kurs