Unia Europejska
Jej twórcą był ambitny i niesamowicie kreatywny student – Steve Russell, który tak bardzo zainspirował się grą Tennis for Two, że postanowił wziąć się hardo do roboty i stworzyć coś, co zmieni oblicze raczkującego gamingu.
Eskalacja zimnej wojny natchnęła go kolejną, potężną dawką weny i tak oto w jego głowie powstał prototyp Spacewar! – strzelanki rodem z science fiction, w której dwóch graczy rywalizowało ze sobą w swoich kosmicznych statkach.
Swoją produkcję przełożył na komputer PDP-1, będącym w istocie jednym z pierwszych minikomputerów w historii.
Po hucznej premierze (w 1961 roku), gra nie zwalniała tempa. Spacewar! zdobywał coraz większą popularność, co siłą rzeczy skłoniło twórcę do rozbudowy swojego dzieła.
Wkrótce w grze pojawiło się m.in. gwiaździste tło, system punktacji, nieco podrasowana grafika i prawdziwy ewenement, czyli skok w nadprzestrzeń, pozwalający naszemu statkowi znienacka znikać i pojawiać się w losowym miejscu na mapie rozgrywki.
Niestety, ambitny Russell nie zarobił zbyt wiele na swojej perełce. Powodem był koszmarnie drogi sprzęt, na który gra została stworzona, czyli wspomniany PDP-1.
Jeden egzemplarz tego żelastwa kosztował 120 tysięcy dolarów (dzisiaj ponad 900 tysięcy dolarów!). Poza tym, firma wyprodukowała zaledwie kilkadziesiąt egzemplarzy swojego komputera, przez co o jakimkolwiek rozwoju gry nie mogło być mowy.
Russell został uhonorowany za swój wkład w rozwój gamingu dopiero w 2013 roku na Game Developers Choice Awards, mając już 76 lat.
Pamiętajcie, że też możecie nauczyć się tworzyć własne gry! O tym, jak to zrobić dowiecie się z naszych kursów programowania. :)