Unia Europejska

Blog

Dołącz do uczestników Gigathonu - największego konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży! 


4 minuty czytania

Zapisy do II edycji Gigathonu wystartowały! Pierwszy etap największego hackathonu dla dzieci i młodzieży w Polsce rozpocznie się 6 maja, a łączna pula nagród w konkursie wyniesie ponad 70 000 złotych. 
Na laureatów czekają wyjątkowe nagrody - konsola Microsoft Xbox Series X, telefony i tablety marki Samsung ufundowane przez firmę Komputronik, roczne kursy programowania, wyjazd na obóz programistyczny, a także pakiety książek od wydawnictw HarperCollins i Helion. 

Gigathon, czyli hackathon dla dzieci i młodzieży 

„Hackathon” to połączenie dwóch słów - „hack” i „marathon”, gdzie „hack” jest używane w odniesieniu do programowania, a “marathon” do wyścigu, konkurencji i maratonu. Początki współczesnych konkursów programistycznych sięgają 1999 roku, a słowo „Hackathon” na stałe zagościło w naszych słownikach. Nazwa „hackathon” została wymyślona przez Nielsa Provosa z OpenBSD. Gigathon nawiązuje bezpośrednio właśnie do hackathonu oraz nazwy szkoły Giganci Programowania, czyli organizatora konkursu. 


Żródło: Pexels

Dla wszystkich interesujących się programowaniem i technologią

To już druga edycja konkursu, który mamy przyjemność organizować. Kolejny raz dzieci i młodzież z całej Polski mogą sprawdzić swoje umiejętności i wznieść kreatywność na wyżyny. Pierwsza edycja zakończyła się w lutym tego roku, gromadząc w sumie ponad 8000 młodych osób zainteresowanych programowaniem. 

Gigathon to źródło wiedzy dla każdego młodego programisty. W trakcie wydarzenia weryfikowana będzie zarówno wiedza teoretyczna, jak i praktyczne umiejętności programistyczne. Dzięki wyzwaniom programistycznym czy pobudzaniu kreatywności, uczestnicy będą mieli możliwość nauczenia się nowych rzeczy, zdobycia cennych informacji, doświadczeń i atrakcyjnych nagród, a także poszerzenia swoich horyzontów myślowych i nie tylko. 


Finał I edycji Gigathonu 

Weź udział w konkursie i zawalcz o wspaniałe nagrody

Nagrody w pierwszej edycji zachęciły do wzięcia udziału osoby z całej Polski, w tym roku do grona partnerów Gigathonu dołączyła firma Komputronik, która została sponsorem głównym konkursu i fundatorem sprzętu elektronicznego dla zwycięzców. 

W II edycji na laureatów czekają takie nagrody jak: konsola Microsoft Xbox Series X, telefony, tablety oraz akcesoria marki Samsung, roczny kurs programowania, wyjazd na obóz programistyczny, a także pakiety książek ufundowane przez wydawnictwa HarperCollins i Helion.

Sprawdź się w programistycznych wyzwaniach

Gigathon składa się z trzech etapów i finału, każdy etap konkursu wiąże się z coraz większym poziomem wiedzy, przy czym na pierwszych dwóch etapach wiedza uczestników sprawdzana jest za pomocą testów online. Trzeci etap składa się z zadania do samodzielnego rozwiązania w domu, a finał to stacjonarny hackathon w Warszawie dla 100 uczestników, którzy osiągnęli najlepsze wyniki we wcześniejszych etapach.


Źródło: Giganci Programowania

Nowa kategoria wiekowa w Gigathonie

W drugiej edycji wprowadziliśmy dodatkową kategorię, od teraz w konkursie są 4 kategorie wiekowe: 

  • 7-9, 
  • 10-12, 
  • 13-15 
  • oraz 16-18. 

W przypadku uczestników w wieku 7-9 lat zadania przygotowywane są w środowisku Minecraft Education, które jest dobrze znane przez najmłodszych. Osoby w wieku 10-12 wykonują zadania w Scratchu, który jest jednym z najpopularniejszych środowisk programistycznych. Z kolei na najstarszych pasjonatów kodowania, w wieku od 13 do 18 lat, czekają zadania w profesjonalnych językach programowania, takich jak: C#, C++ oraz Python.



Poprzedni Następny

Ocena użytkowników: 2 / 5

Oceń artykuł

W krainie maszyn i robotów. Najpopularniejsze aplikacje ze sztuczną inteligencją
Blog

W krainie maszyn i robotów. Najpopularniejsze aplikacje ze sztuczną inteligencją

Sztuczna inteligencja stopniowo zmienia naszą rzeczywistość pod niemal każdym możliwym względem. Mowa tutaj nie tylko automatyzacji...

Czytaj więcej
Przygotowanie do testu 8-klasisty z matematyki
Blog

Jak się uczyć szybko, czyli co zrobić, żeby mieć więcej wolnego czasu?

Przywykliśmy, że „szybko” i „dobrze” raczej nie idą w parze, a wolny czas w słowniku ucznia nie występuje zbyt często. Gdy testy się...

Czytaj więcej

Zaprogramuj swoją przyszłość już dziś!

Zapisz się na kurs