Unia Europejska

Rekomendowany dla uczniów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z pisaniem, czytaniem oraz obsługą komputera.

Lubisz gry, w których to Ty decydujesz, co się wydarzy? W tej grze stworzysz swoją własną przygodę, w której sam wyruszysz na poszukiwania zaginionego przyjaciela. Każdy gracz steruje swoją postacią, podejmuje decyzje, odkrywa wskazówki oraz przeszukuje różne miejsca. Po drodze czekają tajemnicze lokacje, ukryte ślady i zagadki, które krok po kroku prowadzą do finału. Może tropy zaprowadzą Cię na ziemię, może w kosmos, a może aż na odległą Antarktydę… wszystko zależy od tego, jak poprowadzisz swoją własną przygodę!

warsztat 1 spotkanie


Płatność Bezpłatnie


bezpłatne 0,00 zł


Masz jakieÅ› pytania?

Wprowadzenie

Podczas zajęć uczestnicy zaprogramują interaktywną mini-grę w środowisku ScratchJr - prostym, kolorowym narzędziu do nauki programowania dla najmłodszych. Poznają podstawowe koncepcje: poruszanie się postaci, zmianę scen, wykrywanie zdarzeń oraz reagowanie na dotyk. Krok po kroku stworzą własną historię o poszukiwaniu przyjaciela, samodzielnie decydując, co wydarzy się na każdej scenie. Projekt pozwala dzieciom zobaczyć, jak ich pomysły ożywają na ekranie, i przetestować cały przebieg gry od początku do końca.

Program kursu

W grze pojawią się różne sceny, w których ukryte są wskazówki prowadzące do odnalezienia przyjaciela. Młody programista steruje bohaterem, który przemieszcza się między scenami, reaguje na dotyk, odkrywa ślady i wykonuje proste zadania. Gdy uda się zebrać wszystkie wskazówki, ostatnia scena ujawnia ukrytą postać przyjaciela – misja zakończona sukcesem! To prosta, ale emocjonująca historia, która uczy planowania, łączenia zdarzeń, tworzenia pierwszych skryptów i budowania własnej interaktywnej opowieści.

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.