Unia Europejska

Rekomendowany dla uczniów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z pisaniem, czytaniem oraz obsługą komputera.

Pierwsze kroki w programowaniu mogą być fascynujące i zabawne, zwłaszcza dla młodych umysłów pełnych kreatywności! Nasz kurs został stworzony specjalnie dla najmłodszych dzieci, aby wprowadzić je w świat kodowania w sposób przystępny, angażujący i rozwijający.

  • 1x w tygodniu - 2 x 45 minut (przez cały rok)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)

  • Max. ilość osób (6)


płatność miesięczna od 248,00 zł


Wypróbuj nas! Jeśli zajęcia Ci się nie spodobają, masz możliwość bezpłatnej rezygnacji po pierwszej lekcji!

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

W trakcie tego kursu uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z podstawami programowania poprzez interaktywne środowiska dostosowane do ich wieku i umiejętności. Wykorzystamy platformy takie jak code.org, ScratchJr oraz Scratch, które oferują prosty interfejs graficzny, umożliwiający dziecku eksperymentowanie z programowaniem w intuicyjny sposób. Podczas kursu poznamy sposoby modyfikacji gry Minecraft Education z wykorzystaniem środowiska MakeCode.

Program kursu

Pierwsze zajęcia są poświęcone przede wszystkim zapoznaniu uczestników z podstawową obsługą narzędzia Google Meet, oraz z środowiskiem Play lab na stronie code.org. Na zajęciach skupimy się na nauce udostępniania ekranu, przełączania kart przeglądarki oraz podstawowych bloczków takich jak pętlę, zderzenia i ruch.
Lubisz rysować, albo bawić się w paintcie? Jeżeli tak to pędzle w dłoń, na dzisiejszych zajęciach każdy z Was poczuje się jak prawdziwy artysta. Na zajęciach nauczymy się rysować obrazy korzystając z podstawowych komend takich jak pętle i przesuwanie postaci.
Na zajęciach stworzymy prostą grę zręcznościową polegającą na trafieniu piłką do bramki.
Na zajęciach poznamy sposoby tworzenia sterowania postacią, oraz dowiemy się czym są komunikaty.
Na zajęciach poznamy pętle powtórz x razy, oraz nauczymy się dodawać dźwięki do naszej gry! Dodatkowo powtórzymy sobie elementy poznane na wcześniejszych zajęciach.
Na zajęciach stworzymy prostą grę połączoną z animacją utrwalając zdobytą dotąd wiedzę. Dodatkowo również nauczymy się w jaki sposób można nałożyć obraz z kamery na fragment duszka.
Na zajęciach zaczniemy pracę nad grą Flappy bird. Lekcję poświęcimy na zaplanowanie pracy, przygotowanie grafik oraz podstaw sterowania.
Na zajęciach zaprogramujemy pozostałe funkcjonalności gry Flappy bird.
Na zajęciach rozpoczniemy pracę z blokami tekstowymi. Naszym zadaniem będzie pomoc Stevowi w kilku niezwykle skomplikowanych łamigłówkach.
Na zajęciach utrwalimy zdobytą wiedzę, oraz dzieci samodzielnie wykonają proste zadania pod okiem trenera.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z językiem programowania Scratch oraz przedstawienie podobieństw między nim, a poznanymi wcześniej językami.
Na zajęciach przećwiczymy poznane koncepty logiczne w środowisku Scratch. Dodatkowo pokażemy, że programowanie może być również kreatywną zabawą (na kolejnym semestrze nauczymy się w jaki sposób dodawać do gry własne postacie - w tym przypadku postacie z gry Minecraft).
Na zajęciach stworzymy grę dwuosobową! W grze będziemy grać pingwinami, których zadaniem jest zbierać spadające torty. Kto pierwszy zbierze 10 tortów wygrywa. Po zajęciach niech każdy z uczestników zagra z bratem, siostrą, kuzynem lub rodzicami.
Celem zajęć jest przedstawienie możliwości środowiska MakeCode w Minecraft Education.
Na lekcji poznamy środowisko programistyczne Scratch, dowiemy się czym są współrzędne, oraz zapoznamy się z kategorią ruch, oraz częściowo z kategoriami zdarzenia, kontrola, wygląd i czujniki.
Na lekcji poznamy kategorię wygląd, oraz pojedyncze bloczki z kategorii zmienne, czujniki i wyrażenia tworząc grę “Magiczne zwierciadło”.
Na zajęciach zapoznamy się z komunikatami w Scratchu. Dodatkowo utrwalone zostaną poznane wcześniej bloczki i kategorie.
Na dzisiejszych zajęciach powtórzymy poznane zagadnienia w środowisku Scratch oraz zapoznamy się z kategorią dźwięki.
Minecraft w Scratchu? Bezproblemowo! Dołącz do misji, w której zasiądziesz za sterami własnego Crafting Table. Przesuwaj bloki, twórz i graj. Minecraftowe wrażenia gwarantowane!
Angry Birds znajdziemy nie tylko na tablecie czy w sali kinowej. Jeżeli dobrze poszukacie znajdziecie je również na naszych zajęciach. Dołącz do drużyny Angry Birds i już dziś zapoluj na niedobre świnie, których zadaniem jest przejęcie władzy nad światem.
Misja jeszcze się nie skończyła. Musimy ponownie stoczyć bój ze świnkami - tym razem jest ich jednak dużo więcej niż ostatnio.
Twórcy gier doskonale wiedzą, że znajomość tworzenia grafik jest kluczowa w projektowaniu własnych gier. Wspólnie więc zaprogramujemy Pisak żeby malował dla nas co tylko zechcemy. Podczas lekcji uczeń zapozna się z podstawowymi komendami umożliwiającymi prostą edycję grafiki oraz tworzenie własnych obrazów.
Halo! Halo! Czy mamy tu fanów matematyki na pokładzie? Jeżeli tak to łapiemy wiatr w żagle i działamy. Dziś pokażemy Wam, że matematyka nie musi być nudna i można ją wykorzystać w programowaniu na wiele sposobów. W trakcie zajęć utworzona zostanie edukacyjna animacja matematyczna pozwalająca na rozwiązywanie prostych zadań matematycznych. Pokazane zostaną działania arytmetyczne – mnożenie i dodawanie.
Kolejny sezon w Fortnite a Ty nie wiesz jak się przygotować? Wskakuj za stery Scratcha i zrób sobie trening ze zbierakiem. Wędruj po planszy i uderzaj w krytyczne punkty.Dzięki naszemu treningowi żaden Battle Royal nie będzie Ci straszny. Podczas zajęć poznamy mechanikę losowania i możliwości jej zastosowania w tworzeniu gier. Omówione zostaną również podstawowe wiadomości na temat pętli.
Bezpieczeństwo na drodze to podstawa. Musimy pomóc naszemu bohaterowi przedostać się na drugą stronę ulicy ale niestety samochody jeżdżą jak zwariowane. Popatrz w lewo, popatrz w prawo i biegnij. Na lekcji utworzona zostanie gra polegająca na przejściu postaci przez ruchliwą ulicę, unikając potrącenia przez jeżdżące samochody. Podczas tworzenia gry pokazane zostanie przesyłanie komunikatów oraz odliczanie czasu poprzez użycie stopera.
Dalszy ciąg naszej wędrówki. Prawie nam się udało ale samochodów jest coraz więcej. Dasz radę? Lekcja ma na celu dokończenie poprzedniej gry oraz podsumowanie zdobytej wiedzy poprzez samodzielne zrealizowanie zadanego przez nauczyciela projektu.
Takie nazwy jak Enderman, Creeper czy Ghast nie są Ci obce? Na dzisiejszych zajęciach przeniesiemy się do całkowicie nowego wymiaru. Dzięki platformie MakeCode będzie w stanie wniknąć do świata Minecrafta i programować go wedle własnego pomysłu. Nie czekamy - portal do Minecrafta niedługo się zamyka.
Przetrwanie pierwszej nocy jest w Minecrafcie jednym z najbardziej kluczowych momentów. Zwykle mamy do użytku jedynie podstawowe surowce żeby zbudować drewnianą chatkę. Co powiecie jednak na schron przeciwatomowy zbudowany ze skały macierzystej? Pierwszego dnia! Poznamy podstawy konstrukcji i projektowania budynków, dodawania drzwi i różnych elementów obronnych.
Parkour to jedna z najpopularniejszych rozrywek w świecie Minecrafta zaraz obok Bed Wars. Jesteście gotowi na skakanie po platformach, omijanie pułapek i duże skoki? Jeśli tak to zakładamy wygodne buty i wskakujemy na tor. Masz lęk wysokości? To nie patrz w dół. Dalsza część pozyskiwania umiejętności konstruowania elementów w świecie Minecrafta. Zajęcia przeznaczone w całości na pokonywanie toru przeszkód na wysokości.
Kolejna część przygody parkourowej. Najpierw 100 metrów biegu, potem skok w przepaść a na końcu balansowanie na linii. Dasz sobie radę? Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Najwyższa pora sprawdzić jak dużo zapamiętaliśmy z całej naszej przygody. Myszka i klawiatura w dłoń - pokażmy czego się nauczyliśmy. Powtórzenie wiadomości opierać się będzie na quizie podsumowującym wiedzę uczniów. Ponadto uczniowie będą samodzielnie realizować zlecone przez nauczyciela zadania podsumowujące.
Celem lekcji jest wykonanie projektów pracy kreatywnej w Minecraft Education oraz wprowadzenie w platformę KODU
Na zajęciach wykorzystamy wszystkie poznane techniki aby skutecznie obronić osadników.
Na lekcji uczestnicy wykorzystają kategorię “Kształty” aby przygotować wybuchowe konstrukcje.
Celem lekcji będzie wykonanie projektu nawiązującego motywem do sztucznej inteligencji uczestnicy wykorzystają zdobytą wiedzę aby zaprogramować rozgrywkę.
Zajęcia przeznaczone na sprawdzenie zaawansowanych umiejętności komputera do rozpoznawania materiału video pochodzącego z kamery i odpowiedniego reagowania na nie.

Zalety naszego kursu

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.

Miejsce na dodatkowy tekst