Unia Europejska

Kurs tworzenia grafiki przygotowany dla osób rozpoczynających swoją przygodę z grafiką komputerową. W ramach zajęć wykorzystywane jest środowisko Photopea, Inkscape oraz Blender 3D.

  • 36 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


płatność miesięczna od 248,00 zł


Wypróbuj nas! Jeśli zajęcia Ci się nie spodobają, masz możliwość bezpłatnej rezygnacji po pierwszej lekcji!

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Kurs "Grafika" skierowany jest do uczniów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grafiką i chcą nauczyć się tworzenia projektów grafiki rastrowej, wektorowej a także poznać podstawy tworzenia grafiki trójwymiarowej do gier czy animacji. Podczas kursu dowiedzą się jak edytować i ulepszać zdjęcia, opanują podstawowe techniki retuszu, nauczą się pracy z warstwami, maskami i filtrami. W ramach nauki grafiki wektorowej uczestnicy nauczą się tworzyć logo, ulotki reklamowe, plakaty, zaproszenia, grafiki do udostępniania na Facebook czy Instagram. Na zajęciach każdy nauczy się podstaw programu Blender 3D, pozna jego możliwości i stworzy swoje modele trójwymiarowe. Podczas kursu uczestnicy poznają podstawy tworzenia animacji 3D. Na kursie uczeń pozna program Photopea, Inkscape oraz Blender 3D.

Program kursu

Lekcja ma na celu przedstawienie uczniom czym jest projektowanie i praca edytora fotografii. Przypomnimy, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową. Ponadto zapoznają się z interfejsem programu Photopea. Na lekcji poznane zostaną narzędzia i funkcje programu. Uczeń pozna, czym są warstwy, siatki, prowadnice wykonując proste ćwiczenia demonstrujące zasadę ich działania.
Celem lekcji jest nauka kluczowych technik: eksport, skalowanie, panel historia i wycofywanie zmian oraz edycja tonów i kolorów.
Celem lekcji jest nauka pracy na warstwach – rozmieszanie i przesuwanie, grupowanie i organizowanie, blokowanie, krycie.
Celem lekcji jest nauka pracy z filtrami – rozmycie oraz pikselizacja, dodawanie i usuwanie szumów wyostrzanie obrazów, rzucanie cienia i filtry światła. Na koniec również filtry dekoracyjne.
Celem lekcji jest zapoznanie się z narzędziami do retuszu oraz wykorzystanie ich w praktyce na przykładzie własnych zdjęć. Uczniowie dowiedzą się jak usuwać niedoskonałości, wygładzać skórę, podkreślać oczy czy zmieniać kolor tęczówki.
Na tych zajęciach przygotowujemy obraz jesiennego poranka. Będziemy zmieniać kolory oraz dodawać światło, które da nam bajkowy efekt promieni rozproszonych w mgle. Jako dodatek na końcu zrobimy prostą modyfikację dodającą klimatu do zimowego zdjęcia.
Te zajęcia poświęcimy na dwa projekty. Jako pierwsze, to na podstawie zdjęcia miasta przygotujemy projekt planety. Drugim zaś będzie efekt rozproszenia, czyli utworzymy iluzję znikającego człowieka niczym z filmów Marvela.
Wprowadzenie w myślenie projektowe i kreatywne oraz zapoznanie z interfejsem programu Inkscape oraz budowaniem prostych obiektów. Lekcja ma na celu przedstawienie uczniom, czym jest projektowanie graficzne oraz zapoznanie ich z pracą grafika. Dowiedzą się, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową. Poznają narzędzia do właściwego doboru kolorów. Zbudują prostą infografikę.
Uczeń nauczy się, jak projektować równo elementy dzięki prowadnicom i siatce. Nauczy się mierzyć odległości, centrować i ustawiać obiekty w idealnym porządku. Pozna również poziomy wyświetlania obiektów i grupowanie. Dzięki tym funkcjom będzie mógł logicznie i w uporządkowany sposób wykonać prace, które wymagają równych odstępów i dokładnego projektowania.
Celem lekcji jest utworzenie logo służącej do identyfikacji wizualnej firmy, drużyny piłkarskiej, zespołu muzycznego. Uczniowie poznają narzędzie pióro i nauczą sprawnie się nim posługiwać. Będą potrafili konstruować własne kształty z podstawowych. Poznają proste funkcje przekształcania tekstu.
Celem lekcji jest utworzenie zaproszenia na przyjęcie urodzinowe oraz nauka pracy na warstwach. Uczeń pozna również filtry. Łącząc poznane wcześniej umiejętności stworzy składane zaproszenie.
Celem lekcji jest stworzenie pocztówki z wakacji lub plakatu - koncertu, spektaklu teatralnego lub występu tanecznego. Uczeń zaznajomi się z wektoryzacją zdjęć i rysunków rastrowych. Nauczy się samodzielnie organizować przestrzeń pracy i korzystać płynnie ze wszystkich poznanych do tej pory zagadnień.
Na tych zajęciach przygotujemy projekt miasta widzianego pod kątem z góry. Korzystając z narzędzi przygotujemy budynki, z których zbudujemy miasto.
Zajęcia zostaną poświęcone stworzeniu animacji 2D, bazującej na wektorowych obrazkach. Przygotujemy ilustrację dzwonka i zanimujemy go by mógł dzwonić.
Zajęcia zostaną poświęcone stworzeniu projektu w aplikacji webowej Photopea. Wykorzystamy poznane wcześniej funkcje do stworzenia kompozycji przedstawiającej samochód jadący w deszczu.
Zajęcia zostaną poświęcone na utworzenie wektorowej grafiki z wykorzystaniem zdjęcia rastrowego jako wzór.
Zajęcia zostaną poświęcone utworzeniu projektu w aplikacji webowej Photopea. Wykorzystamy poznane wcześniej funkcje do wykonania podmiany twarzy z oryginalnego zdjęcia na twarz z drugiego zdjęcia.
Zajęcia zostaną poświęcone utworzeniu ciekawego efektu w aplikacji webowej Photopea. Wykorzystamy w tym celu poznane wcześniej funkcje.
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z środowiskiem Blender 3D. Uczniowie poznają podstawy poruszania się po programie, dodawania nowych obiektów. Poznają podstawowe operacje przesunięcia, obrotu i skalowania.
Celem lekcji jest wytłumaczenie z czego składa się model 3D, jak się go edytuje i jak na podstawie prostej figury stworzyć coś zaawansowanego. Na zajęciach uczniowie stworzą kielich, któremu nałożą materiał, rozłożą jego siatkę UV i wygrawerują na nim napis.
Na tej lekcji uczniowie wymodelują miecz. Zastosują swoją wiedzę z poprzednich zajęć a także poznają sposoby dodawania detali za pomocą narzędzi bevelowania oraz tworzenie meshy za pomocą linii.
Na tej lekcji uczniowie, na podstawie miecza przygotują jego UV mapę oraz przygotują shadery by stworzyć realistyczne efekty.
Na tej lekcji uczniowie połączą wszystkie elementy miecza. Przygotują modele kamieni, dodadzą materiały. Stworzą również shader lawy. Na koniec przygotują własną scenę i stworzą render.
Na tej lekcji przygotujemy Herb, na podstawie obrazka. Skorzystamy do tego z programu Inkscape.
Na zajęciach przypomnimy sobie wiadomości z dotychczasowych lekcji a także zapoznamy się z nowymi zakładkami: Animation i Timeline
Na tych zajęciach omówimy sobie kilka rodzajów animacji takie jak: animacja na kościach oraz animacja za pomocą krzywych.
Na tych zajęciach stworzymy animację futurystycznej kolejki. Skorzystamy do tego z krzywych oraz stworzymy świetlistą linię po której będzie się poruszać.
Na dzisiejszych zajęciach wymodelujemy model ptaka oraz dodamy do niego szkielet, który pozwoli nam wykonać naturalnie wyglądające animacje.
Na zajęciach nie będziemy tworzyć animacji. Przygotujemy model postaci, który można wykorzystać w grach. Pomalujemy go również by stworzyć dla niego tekstury.
Na zajęciach zajmiemy się animacją. Te zajęcia będą przede wszystkim pracą własną uczniów.
Te zajęcia będą na dwóch lekcjach. Poznamy narzędzie Geometry Nodes i zastosujemy je by stworzyć generator świata minecraft.
Kontynuujemy tworzenie świata stworzonego z voxeli, dodamy do niego kolorów i przygotujemy różne wersje renderów.
Na lekcji spróbujemy doszlifować nasze umiejętności poprzez animowanie postaci, którą utworzyliśmy wcześniej, na wzór ruchów z gier takich jak Mortal Kombat i podobne.
Celem lekcji jest wykonanie serii małych prostych projektów za pomocą których uczestnik jest w stanie utrwalić swoją wiedzę z zakresu modelowania.
Na zajęciach będziemy utrwalali informacje z węzłów geometrycznych. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które w ostatnich kilku wersjach Blendera znacznie zyskało na popularności. Za pomocą węzłów możemy proceduralnie generować obiekty oraz inne elementy sceny posiadając przy tym dużą kontrolę nad wszystkimi szczegółami.
Na zajęciach stworzymy w miarę duży pojedynczy projekt, w którym zastosujemy większość konceptów poznanych podczas tego semestru. Stworzymy szkielet do podstawowego modelu, będziemy modelować akcesoria oraz je teksturować i animować.

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.

Miejsce na dodatkowy tekst