Unia Europejska

Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli kurs Wstęp do programowania w C#.

Tworzenie gier w Unity to przede wszystkim poznanie zasad projektowania własnych gier przy pomocy języka C# i silnika Unity. Dzięki temu możemy tworzyć gry bazujące na podobnych mechanikach co League of Legends, Cyberpunk, Counter Strike i wiele, wiele innych.

  • 1x w tygodniu - 2 x 45 minut (przez cały semestr)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)

  • Max. ilość osób (12)


płatność miesięczna od 265,00 zł


Wypróbuj nas! Jeśli zajęcia Ci się nie spodobają, masz możliwość bezpłatnej rezygnacji po pierwszej lekcji!

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Zajęcia z gier komputerowych prowadzone są w języku C#. Uczestnik poznaje sposoby i metodologię tworzenia gier komputerowych, zarówno dwu- jak i trójwymiarowych. W trakcie zajęć powstają pełnoprawne gry komputerowe- platformowa oraz RPG. Jako silnik do tworzenia gier wykorzystywany jest UNITY 3D.

Program kursu

Pierwsze zajęcia poświęcone zostaną powtórzeniu wiadomości. Po dłuższej przerwie warto przypomnieć podstawy, które przerabiane były na poprzednich semestrach.
Na drugich zajęciach rozpoczęta zostanie praca z silnikiem Unity 3D. Uczniowie zapoznają się z interfejsem programu, poznają podstawowe elementy z jakich składa się gra. Rozpoczną prosty projekt gry UFO gdzie napiszą skrypt, dzięki któremu poruszą statkiem kosmicznym po planszy.
Trzecie zajęcia będą kontynuacją poprzednich. Zastosują nowe elementy związane z fizyką 2D, by statek nie uciekł poza planszę ale także mógł zdobywać punkty i je wyświetlać.
Czas na projekt na pozostałą część semestru. Ta lekcja poświęcona zostanie Game Design Documentowi, by pokazać jak ważną częścią tworzenia gier jest ich dokładne zaprojektowanie na samym początku.
Kolejne zajęcia zostaną poświęcone na przygotowanie prototypu gry. Stworzą obiekt gracza i podłoża. Stworzą również skrypt, który pozwoli postać wyskakiwać w powietrze a także zrobić tzw. double jump.
Czas przygotować poziom pod poruszanie się po nim a właściwie poruszanie nim. Skrypt napisany na tych zajęciach pozwoli na małe oszustwo - to świat będzie się poruszał względem gracza tworząc iluzję, że to jednak on po nim biegnie. Zaczniemy też zliczać nasze punkty.
Co to za gra w której się nic nie robi tylko biegnie? Dodamy więc przeszkody, które będziemy musieli omijać oraz losowe wybieranie ustawienia przeszkód. Gra nie może być przecież nudna!
W grze zdarza się, że coś się nie uda. Dlatego na tych zajęciach uczniowie zapoznają się z przeładowywaniem scen by w przypadku skuchy zrestartować poziom.
Nadajemy charakteru. Te zajęcia poświęcone zostaną wyglądowi poziomów, bohatera czy pułapek. Dodane zostaną grafiki oraz animacje przygotowane wcześniej, by móc je łatwo zaimplementować.
Pieniądze rządzą światem. Dodane zostaną więc do gry by móc zdobywać kasę oraz dodamy zapis najlepszego wyniku, by wraz z kolejnymi próbami starać się pobić swój rekord. Dodamy też platformy, by gra nie działa się tylko na jednym poziomie.
PowerUP… Dziś zaprogramowana zostanie nieśmiertelność. Przynajmniej taka chwilowa. Przygotujemy też inne znajdźki, których zdobycie w trakcie gry wywołało dodatkowe efekty.
Te zajęcia spędzimy nam na tworzeniu interfejsu i menu. Nasza gra musi się jakoś rozpocząć, menu główne jest swojego rodzaju fasadą, która wita gracza zaraz po uruchomieniu gry. Dodana zostanie również obiekt sterujący dźwiękami, które dodamy do gry w jednej z kolejnych lekcji.
Gromadzenie pieniędzy bez możliwości ich wydania mija się z celem, dlatego dodamy dzisiaj możliwość wykorzystania zbieranych monet do ulepszania naszych powerupów. Ponadto poznamy sposoby na automatyczne ustawianie elementów interfejsu.
Pora na ostatnie szlify. Poprawki błędów, niedoróbek no i wisienka na torcie w postaci dźwięków w grze. Następnie czas na eksport na komputer i na Androida. Omówione zostaną najważniejsze kwestie ważne przy podsumowaniu projektu, który w końcu wyeksportujemy, by pochwalić się innym naszą grą.
Na tej lekcji przygotujemy grę Space Invaders, tworząc mapę, sterowanie postacią oraz przeciwników. Określimy warunki wygranej i przegranej.
Rozszerzamy nasz projekt o dodatkowego przeciwnika oraz tarcze.
Na dwóch kolejnych zajęciach stworzymy klasyczną grę retro Pacman. Pierwsza lekcja skupi się tworzeniu podstaw poruszania się Pacmana, zjadania kropek i wygranej.
Na lekcji dokończymy projekt Pacmana rozpoczęty na lekcji poprzedniej. Lekcja będzie skupiała się na stworzeniu AI i restarcie gry.

Zalety naszego kursu

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.

Miejsce na dodatkowy tekst