Unia Europejska

Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli drugą część kursu Tworzenie gier komputerowych w Unity

Metodologia tworzenia gier w oparciu o język programowania C# i silnik Unity. W trakcie zajęć wykorzystane będzie m.in. narzędzie Game design Doc, Mirror, HLAPI czy Photon. Trzecia część kursu wprowadzi Cię w m.in. w tematy zaawansowanych mechanik, technologii webowych, serwerów gry i wielu innych. Dowiedz się jak powstały najpopularniejsze gry i twórz własne.

  • 1x w tygodniu - 2 x 45 minut (przez cały semestr)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)

  • Max. ilość osób (10)


płatność miesięczna od 265,00 zł


Wypróbuj nas! Jeśli zajęcia Ci się nie spodobają, masz możliwość bezpłatnej rezygnacji po pierwszej lekcji!

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Zajęcia z gier komputerowych prowadzone są w języku C#. W trakcie zajęć uczestnicy stworzą projekt - wyścigową grę sieciową, w której będzie mogło konkurować kilku graczy. Uczniowie dowiedzą się m.in. jak tworzyć postaci czy tablicę wyników.

Program kursu

Na pierwszych zajęciach przypomnimy sobie podstawy C# i Unity. Przypomnimy też sobie Game Design Doc przy omawianiu projektu semestralnego.
Na drugich zajęciach poznamy podstawy poruszania pojazdów w Unity. Zapoznamy się z komponentem Wheel Collider.
Po zapoznaniu się z tworzeniem kół, dodamy nasz pojazd i zabezpieczymy go, by jeździł poprawnie. Dodamy także śledzenie pojazdu.
Lekcja teoretyczna o tworzeniu gier multiplayer a także przygotowanie środowiska Photon.
Zajęcia poświęcone zostaną punktom kontrolnym usytuowanym na terenie. Dzięki nim, program będzie w stanie określić, ile okrążeń wykonał gracz.
Na tych zajęciach utworzymy przygotujemy podstawy interfejsu użytkownika. Dodamy nazwę i kolor gracza, odliczanie i reset gry.
Zajęcia poświęcone będą poprawką a także dodaniem lusterka do gry oraz zmianie widoku.
Podczas zajęć przygotowane zostanie menu gry, w którym będzie można wybrać kolor i nazwę naszego samochodu.
Na tych zajęciach w końcu zaczniemy tworzyć elementy związane z połączeniem z serwerem i z innymi graczami. Z względu na wymagające testowanie, lekcja rozbita jest na dwa spotkania.
Na tych zajęciach w końcu zaczniemy tworzyć elementy związane z połączeniem z serwerem i z innymi graczami. Z względu na wymagające testowanie, lekcja rozbita jest na dwa spotkania.
Na tych zajęciach zajmiemy się przygotowaniem tablicy wyników oraz wyświetleniem jej.
Na tej lekcji dodamy Nitro do naszych samochodów.
Dwie ostatnie lekcje poświęcone zostaną tworzeniu toru do jazdy oraz przygotowaniem własnych wyścigów. Po stworzeniu terenu uczniowie będą sami uzupełniać elementy toru i przekładać gotowe elementy na nową mapę.
Dwie ostatnie lekcje poświęcone zostaną tworzeniu toru do jazdy oraz przygotowaniem własnych wyścigów. Po stworzeniu terenu uczniowie będą sami uzupełniać elementy toru i przekładać gotowe elementy na nową mapę.
Przygotujemy grę Pong z możliwością rozegrania jej w dwie osoby. Napiszemy sterowanie, licznik punktów oraz poruszanie się kulki.
Na zajęciach zmodyfikujemy nasz poprzedni projekt by stworzyć jego wersję online.
Na dwóch kolejnych zajęciach stworzymy klasyczną grę retro Snake w wydaniu gry na dwóch graczy online. Na pierwszej lekcji stworzymy grę na dwie osoby w lokalnym multiplayerze, na drugiej natomiast zmienimy, aby gra działała online z użyciem biblioteki Mirror.
Na lekcji dodamy do naszej gry Snake menu główne z możliwością podziału na grę dla dwóch graczy i dla jednego gracza oraz opcję wysyłania swoich wyników na globalny leaderboard.

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.

Miejsce na dodatkowy tekst