Unia Europejska

Rekomendowany dla uczniów, którzy ukończyli drugi semestr kursu Programy i Gry Komputerowe lub znają inny język programowania na poziomie zaawansowanym.

Połączenie Pythona z Minecraftem? Tylko my potrafimy łączyć te dwa światy w jeden. Przeniesiemy się do świata Minecrafta i przy pomocy języka programowania Python zawładniemy tym światem. Budowa wielkiego domu? Kolejki górskiej? Toru parkourowego? Przy pomocy programowania to żaden problem.

  • 1x w tygodniu - 2 x 45 minut (przez cały semestr)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)

  • Max. ilość osób (12)


płatność miesięczna od 248,00 zł


Wypróbuj nas! Jeśli zajęcia Ci się nie spodobają, masz możliwość bezpłatnej rezygnacji po pierwszej lekcji!

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli kurs „Programy i gry komputerowe”. Kurs składa się z jednego semestru. Realizowany jest w języku Python z wykorzystaniem platformy Microsoft MakeCode. Uczniowie poznają ten profesjonalny język poprzez tworzenie nowych elementów w świecie gry Minecraft. Na każdej lekcji kursanci zapoznają się z elementarnymi konstrukcjami języka Python oraz platformy MakeCode kreując świat Minecrafta. Po ukończeniu kursu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający uczestnictwo.

Program kursu

Celem lekcji jest zapoznanie ucznia z językiem Python poprzez grę Minecraft. Poznanie zmiennych, pobieranie i ustawianie pozycji gracza. Uczestnicy zostaną zapoznani z platformą MakeCode.
Celem zajęć będzie poznanie poleceń, które umożliwią tworzenie zarówno pojedynczych bloków jak i złożonych brył, kształtów.
Celem zajęć będzie poznanie zdarzeń, które umożliwią tworzenie konstrukcji za pomocą czatu.
Celem zajęć będzie poznanie mechanizmów odpowiadających za pojawianie się różnego rodzaju mobów oraz przedmiotów w grze z wykorzystaniem pętli.
Celem zajęć będzie stworzenie areny walk i zaprogramowanie rozgrywki: system tworzenia poziomów, ekwipunek gracza, ulepszenia.
Celem zajęć będzie stworzenie rozbudowanego toru gdzie na gracza będą czekać różnego rodzaju przeszkody. Uczestnicy zostaną zapoznani z instrukcją warunkową.
Celem zajęć będzie kontynuacja i rozbudowanie projektu z poprzednich zajęć.
Celem zajęć będzie poznanie konstruktora ułatwiającego budowanie złożonych konstrukcji w grze. Poznane narzędzie pozwoli zaprojektować etapy wymagające od gracza dobrej zręczności i refleksu.
Celem zajęć będzie kontynuacja i rozbudowanie projektu z poprzednich zajęć.
Celem zajęć będzie poznanie agenta – osobistego pomocnika w grze Minecraft.
Celem zajęć będzie zaprojektowanie rozbudowanej rozgrywki. Uczestnicy będą musieli obronić zamek przed najeźdźcą wykorzystując wszystkie poznane do tej pory techniki.
Celem zajęć będzie kontynuacja i rozbudowanie projektu z poprzednich zajęć.
Celem zajęć będzie powtórzenie materiału poznanego w trakcie trwania semestru.
Celem zajęć będzie wprowadzenie uczestników do tematyki kolejnego kursu programowania. Poznanie platformy Roblox Studio.
Uczestnicy stworzą małą wyspę, na której ukryją rudę złota, posadzą drzewa, zaprogramują przeciwników z którymi stoczą walkę używając kodu Python. Uczniowie utrwalą wiedzę jak korzystać z funkcji i pętli oraz instrukcji warunkowych.
Celem zajęć jest przygotowanie kodu który będzie zawierał kilka kluczowych elementów dla funkcjonowania farmy takich jak: dom farmera, zagroda zwierząt, studnia oraz pole uprawne zaprogramują również samodzielnie agenta do zbierania plonów. Uczniowie utrwalą wiedzę jak korzystać z funkcji i pętli w Pythonie.
Gracze wybudują labirynt składający się z wielu struktur. Zapełnią korytarze niebezpiecznymi przeciwnikami i wyruszą na poszukiwanie tajemniczego bloku diamentu. Uczniowie zapoznają się przy tym z pojęciem słowników w języku Python.
Celem zajęć jest przygotowanie projektu, w którym gracz w odpowiedni sposób aktywuje określone zdarzenia dotyczące np. pokonania moba bądź zniszczenia jakiegoś bloku. Uczniowie mają utrwalić wiedzę dotyczącą samodzielnego programowania agenta oraz wpływu na świat Minecrafta.

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.

Miejsce na dodatkowy tekst