Unia Europejska

Scratch i Minecraft jest już gotowy aby pokazać nam wspaniały świat programowania. Dzięki poznaniu podstawowych i zaawansowanych pojęć wkroczymy na ścieżkę prawdziwych programistów. Czekają na nas różne przygody w krainach gdzie mieszka Wither i Steve, ale też w labiryncie pacmana czy torach Forzy Horizon. Druga część Programów i Gier Komputerowych przeniesienie do świata aplikacji mobilnych. Podczas kursu poznamy zasady tworzenia aplikacji mobilnych w App Inventor, a swoje aplikacje będziemy mogli udostępniać znajomych.

  • 48 spotkań raz w tygodniu po 2 lekcje trwające 45 min (przez cały rok)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)

  • Max. ilość osób (11)


cena za lekcję od: 99,60 zł


Wypróbuj nas! Jeśli zajęcia Ci się nie spodobają, masz możliwość bezpłatnej rezygnacji po pierwszej lekcji!

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Podstawy programowania realizowane są w języku Scratch. Jest to edukacyjny język, stworzony jako narzędzie do nauczania dzieci podstaw programowania. Umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, bądź gier. Programowanie odbywa się w sposób wizualny – elementy języka mają kształt puzzli, które ułożone we właściwy sposób tworzą działający program lub grę. W drugiej części kursu uczestnicy będą mieć niepowtarzalną możliwość poznania różnych aspektów Minecrafta z perspektywy programowania. Wszelkie skrypty i programy stworzone na zajęciach zostaną przeniesione do prawdziwego świata Minecrafta. Kolejny etap kursu to programowanie aplikacji w App Inventor, gdzie nie tylko programujemy aplikację do działania, ale również projektujemy jej design. Projektowanie designu aplikacji odbywa się w bardzo prosty i wizualny sposób – różne obiekty (przyciski, okna, grafiki) umieszczane są na ekranie telefonu. Następnie elementy te programowane są przy pomocy bloków odpowiadających za konkretne funkcje aplikacji. Projekt można w każdym momencie pobrać i wykorzystywać po zajęciach. Podczas kursu poznamy przydatne narzędzia AI, które wspomogą naszą pracę i naukę.

Dodatkowe korzyści z naszego indywidualnego kursu premium:

  • Dostosowanie do indywidualnych potrzeb - Instruktor może dostosować tempo, styl nauczania oraz materiały do indywidualnych potrzeb, zainteresowań i poziomu umiejętności ucznia. To zwiększa efektywność nauki i pozwala na szybsze osiąganie postępów.
  • Elastyczność terminów - Zajęcia online oferują dużą elastyczność w planowaniu terminów, co jest idealne dla osób o zmiennym grafiku. Uczestnicy mogą umawiać lekcje w najbardziej dogodnych dla siebie porach, co sprzyja regularnej nauce.
  • Natychmiastowa pomoc i feedback - W trakcie zajęć online, uczniowie mogą zadawać pytania i otrzymywać natychmiastowe odpowiedzi oraz feedback od swojego instruktora. To pozwala na szybkie rozwiązywanie problemów i wątpliwości.
  • Dostęp do szerokiego zakresu zasobów - panelu ucznia z zadaniami dodatkowymi, materiałów powtórzeniowych, filmików szkoleniowych, nagrań z lekcji.
  • Personalizacja ścieżki edukacyjnej - Możliwość wyboru konkretnych języków programowania, technologii i projektów, nad którymi chce się pracować, umożliwia uczestnikom kształtowanie własnej, unikalnej ścieżki edukacyjnej.
  • Motywacja i zaangażowanie - Indywidualne zajęcia często wiążą się z większym zaangażowaniem i motywacją ze strony uczestników, co sprzyja utrzymaniu ciągłości nauki i osiąganiu lepszych wyników.

Program kursu

Lekcja ma na celu przedstawienie uczniom, czym jest programowanie oraz zapoznanie ich ze środowiskiem Scratch, jego elementami i sposobem tworzenia programów i gier. Pierwszy projekt będzie związany ze światem Minecrafta i będzie wykorzystywał jego elementy.
Celem lekcji jest poznanie zasad działania niektórych efektów np. duch oraz przypomnienie zmiennych i ich możliwości wpływu na różne elementy gier.
Podczas zajęć poznane zostaną zasady klonowania (duplikowania) na podstawie gry „Batyskaf”.
Na lekcji odbędzie się quiz sprawdzający wiedzę uczniów. Następnie stworzona zostanie gra nawiązująca do słynnego dinozaura pochodzącego z przeglądarki Google w trybie offline.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie rozbudowanej gry platformowej osadzonej w uniwersum gry Among US. Na zajęciach uczniowie poznają podstawowe zasady i mechaniki tworzenia gier platformowych.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji. Na lekcji uczestnicy skupią się na tworzeniu własnych poziomów.
Celem zajęć będzie powtórzenie materiału ze Scratcha.
Po rozbiciu statku, lądujesz na nieznanej wyspie musisz wybudować, podstawową infrastrukturę żeby przeżyć wyspa skrywa pewną tajemnicę.
Musisz samodzielnie przygotować się do podróży do Netheru, zbierając zasoby, budując portal korzystaj z pomocy swojego pomocnika agenta.
Musisz przetrwać noc pełną potworów, budując schronienie, zdobywając broń i walcząc z hordami niebezpiecznych stworzeń.
Uczniowie poznają bliżej działanie magii i eliksirów w świecie Minecrafta. Nauczą się korzystać ze statywu alchemicznego i stworzą swoją pierwszą recepturę. Poznają również tajniki używania stołu do zaklęć aby zaczarować swój miecz do walki ze złą wiedźmą.
W ramach lekcji powtórzeniowej uczniowie powtarzają i utrwalają wiedzę zdobytą na poprzednich zajęciach. Lekcję rozpoczynamy uzupełnieniem quizu zawierającego pytania dotyczące zagadnień związanych z budowaniem programów w Minecraft Education. Następnie wykonujemy z dziećmi zadania dotyczące utrwalenia wiedzy i wiadomości z lekcji.
Na zajęciach zapoznamy się z narzędziami AI do generowania obrazów, a następnie wykorzystamy je do przygotowania niepowtarzalnej gry przygodowej! Każdy uczeń wcieli się w Podróżnika Wyobraźni, którego zadaniem będzie zebranie przedmiotów niezbędnych do dalszej drogi.
Na zajęciach kontynuujemy pracę nad projektem „Podróżnicy wyobraźni”.
Na zajęciach przygotujemy aplikację z naszymi własnymi filtrami twarzy! Skorzystamy z platformy Scratch ML, czyli połączenia klasycznego Scratcha z elementami uczenia maszynowego (Machine Learning, w skrócie ML).
Na zajęciach stworzymy własną wersję quizu „Jaka to melodia?”. Jak dobrze znasz się na muzyce? Dzisiaj będziesz mógł wytestować swoją wiedzę! Do przygotowania quizu wykorzystamy platformę Scratch ML i poznamy nowe rozszerzenie – Spotify.
Na lekcji przygotujemy naszą wersję znanej i lubianej gry Geometry Dash.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Centrum bezpieczeństwa zaatakowała grupa złośliwych hakerów, która chce wykraść nasze dane! Zrobimy wszystko, aby im w tym przeszkodzić. Na zajęciach stworzymy grę typu Tower Defense. Czy uda nam się powstrzymać wszystkie fale złośliwych ataków?
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji. Dopracujemy naszą grę i zapoznamy się zagadnieniem cyberbezpieczeństwa w Internecie.
Przed nami nie lada zagadka! Zupełnie nagle znaleźliśmy się w zamkniętym pokoju i tylko Agent może nam pomóc… Co możemy zrobić, żeby wydostać się z zamkniętego pokoju?
Wybuch wulkany jest tuż tuż! Czy uda nam się przetrwać w tych wymagających warunkach? Podczas lekcji przygotujemy się na wybuch i spróbujemy uratować wioskę u podnóża wulkanu.
Razem zaplanujemy i zbudujemy nowoczesne miasto. Do budowy wykorzystamy naszego niewidzialnego przyjaciela – Konstruktora! Dzięki niemu stworzymy prawdziwą metropolię, a następnie zaludnimy ją mieszkańcami.
Zajęcia są kontynuacją poprzedniej lekcji. Do naszego miasta dodamy NPC, czyli postacie, z którymi będziemy mogli wchodzić w interakcje!
Kopanie w Minecrafcie potrafi być bardzo męczące. Na szczęście możemy zaprogramować Agenta, który pomoże nam w wydobywaniu cennych surowców. Na zajęciach stworzymy automatyczną kopalnię, która zapewni nam materiały niezbędne do przeżycia.
Uwaga wybuch! Przed nami wymagające zadanie – trzeba rozbroić wszystkie bomby ukryte na mapie, a czasu mamy naprawdę niewiele! Czy uda nam się wykonać tę misję?
Na lekcji zapoznamy się z rozszerzeniami w MakeCode. Z ich pomocą zbudujemy park rozrywki z prawdziwego zdarzenia! Rollercoaster, labirynt czy dom strachów – Minecraftolandia to świetna zabawa dla każdego.
Na tych zajęciach zmierzymy się z prawdziwym wyzwaniem! Czy uda nam się zapoznać agenta z zasadami gry „Kamień, Papier, Nożyce”?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak działa generowanie światów w Minecrafcie? Na tych zajęciach poznamy tajemnice proceduralnego tworzenia terenu i spróbujemy swoich sił w zaprogramowaniu naszego Generatora Biomu!
Na lekcji stworzymy własną wersję jednego z pierwszych automatów komórkowych – „Gry w życie” Johna Conwaya.
Na zajęciach powtórzymy dotychczas zdobytą widzę tworząc ciekawy projekt.
Podczas zajęć stworzona zostanie aplikacja mobilna do pomiaru ilości wykonywanych kroków, przebytej odległości i szybkości.
Celem lekcji będzie przygotowanie gry, w której zadaniem gracza będzie rozbroić minecraftowy ładunek TNT. Na zajęciach przygotujemy rozbudowany interfejs gry. Poznamy techniki dodawania grafik oraz dźwięków w projekcie.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie mobilnej aplikacji Fiszki oraz poznanie działania sensorów.
Podczas zajęć stworzona zostanie gra pozwalająca poznać mechanikę skoku w różnego rodzaju aplikacjach.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest opracowanie gry kółko i krzyżyk. Uczniowie nauczą się w jaki sposób programować logikę gier. Przygotowany zostanie tryb gry jednoosobowy(opcjonalnie) oraz dwuosobowy.
Celem lekcji jest dokończenie projektu z ostatnich zajęć.
Na zajęciach zaprojektujemy aplikację, w której będziemy mogli generować silne hasła i przypisywać je do konkretnych kont, całość oczywiście zabezpieczona będzie przed dostępem niepowołanych osób.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Na zajęciach stworzymy rozbudowany quiz z bazą pytań, poznamy zagadnienie słowników, które pozwolą nam projektować pytania różnego typu.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Celem lekcji będzie przygotowanie gry w której będziemy strzelać gigantem w spadające z góry bity.
Celem zajęć będzie przygotowanie inteligentnego asystenta prac domowych który głosowo lub pisemnie wczytywał będzie od nas zadania domowe tworząc listę zapisaną w TinyDb.
Celem zajęć będzie kontynuowanie projektu z zajęć poprzednich oraz dodanie nowych funkcji.
Celem zajęć będzie wprowadzenie uczestników do tematyki kolejnego kursu programowania. Poznanie platformy Roblox Studio.

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.

Miejsce na dodatkowy tekst